Friday, June 6, 2014

USB Debugging on ထားစရာမလုိဘဲ ဖုန္းမွ Pattern Lock မ်ားကုိျဖဳတ္နုိင္ေသာ Tool ပါ

http://d-h.st/kda

Built in ၿမန္မာစာမပါ၀င္ေသာ Android ဖုန္းတစ္ခ်ိဳ ု႕တြင္
ၿမန္မာစာ Built in  ထည္႔သြင္းနည္း

ဒီApp ေလးကေတာ့ MoreLocale 2 လို႕အမည္ရတဲ့အစြမ္းထက္တဲ့Appေလးျဖစ္ပါတယ္…
ဒီAppေလးကိုအသံုးျပဳဖို႕အတြက္Root Accessေတာ့ရွိရပါမယ္…
မွတ္ခ်က္။။   ။။ဖုန္းတိုင္းနွင့္အဆင္မေျပပါ…။Samsung ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနွင့္အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္…
Sony တစ္ခ်ိဳ႕ဖုန္းေတြမွာလည္းအလုပ္လုပ္ပါတယ္..(Xperi Z မပါပါ)…
ဒီAppေလးကိုေဒါင္းၿပီးဖုန္းရဲ႕ညာဘက္ေထာင့္နားေလးက “Custom Locale”ကိုနွိပ္လိုက္ပါကအေပၚကပံုေလးအတိုင္းေပၚလာပါမယ္..
Language – my
Country   – MM
ၿပီးရင္ေတာ့ Set ကိုနွိပ္လိုက္ပါ….
Permission ေတာင္းရင္ေတာ့ Allowေပးၿပီး ဖုန္းကိုRebootလုပ္ေပးပါ….
ျၿပန္တက္လာရင္ေတာ့ျမန္မာစာရသြားပါပီ.....
ေအာက္ကလင္႔မွာ ေဒါင္းေပးပါ
Download From DevHost

ျမန္မာစာစနစ္မပါ၀င္ေသးတဲ့ Samsung ဖုန္းေတြအတြက္
  ေအာက္ကလင္႔တြင္ေဒါင္းယူႏုိင္ပါတယ္
http://www33.zippyshare.com/v/72627722/file.html
http://www.solidfiles.com/d/6e72513bde/
http://ge.tt/3f3kiE21/v/0



ကိုးကြယ္ရာဘာသာ ကူးေျပာင္းရတဲ့အေၾကာင္းတရားမ်ား

ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာကူးေျပာင္းမႈ၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ၊ တလင္တမယားစနစ္ နဲ႔ လူဦးေရးတုိးပြားမႈဆုိင္ရာ ဥပေဒမူၾကမ္းေတြကို မၾကာမီ ထုတ္ျပန္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါကို "မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ" အျဖစ္ လူသိမ်ားပါတယ္။ ၁၉၅၄ "အထူးထိမ္းျမားမႈ ႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒ" ကို ျပင္ဆင္လိုက္ရင္ၿပီးတဲ့ကိစၥမုိ႔ ေရးႀကီးခြင့္က်ယ္လုပ္စရာ မလိုဘူးလို႔ ယူဆသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီကိစၥကို အမ်ဳိးသမီး၊ တုိင္းရင္းသား၊ လူငယ္စတဲ့ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း (၁၀၀) ေက်ာ္က ကန္႔ကြက္လုိက္ၿပီး သမၼတဦးသိန္းစိန္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးေရႊမန္းတို႔ကို ေတြ႔ဆံုလိုေၾကာင္း ေမလ (၁၄) ရက္ေန႔က ေတာင္းဆိုထားပါတယ္။

ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ ေျပာင္းၾကတာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ဘာသာကူးေျပာင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိနဲ႔ ထိေတြ႔ေနတဲ့ ဘာသာဝင္အသိုင္းအဝိုင္းမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ၿပီး သာယာသြားရာက ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာေျပာင္းၾကတာ ရွိပါတယ္။ ဒီနည္းနဲ႔ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ ေျပာင္းသြားသူေတြ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွာမ်ားေပမယ့္ (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ မၾကာမီ မြတ္စလင္ဘာသာကို စြန္႔လႊတ္ၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးၿပီး ခုိးကိုးရာမဲ့ ျဖစ္ေနတဲ့ဘဝကို ရိုးရာဘာသာယဥ္ေက်းမႈက မကူညီမေထာက္ပံ့ႏိုင္တဲ့အခါမွာ မိမိကို ကယ္တင္ႏုိင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာကို ကူးေျပာင္းသြားၾကတာမ်ားပါတယ္။

၁၉ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းမွာ ခ်င္းေဒသကုိ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပညာေရး အကူအညီေပးၿပီး ဘာသာေရးစည္းရံုးေရးဆင္းပါတယ္။ သာသနာျပဳေတြရဲ ႔ ေဆးကုသမႈဟာ ခ်င္းရိုးရာနည္းထက္ ပိုၿပီးထိေရာက္တာေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ဦးေရ ခ်က္ခ်င္းတုိးပြားလာပါတယ္။ ၂၀ ရာစု အလယ္ပိုင္းေလာက္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားအားလံုးလုိလို ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေတြရဲ ႔ ကူညီအားေပးမႈေၾကာင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ကုန္သြယ္ေရး နဲ႔ ပညာေရးေတြမွာ ခ်င္းေတြ စိတ္ဝင္စားလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားအက်ဳိးစီးပြားကို သာသနာျပဳက ျမွင့္တင္ေပးလုိ႔ ခ်င္းေတြ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာပံုကို ခ်င္းပညာရွင္ ေဒါက္တာဗြန္စြန္း ေရးသားၿပီး (၁၉၈၆) က အိႏိၵယမွာထုတ္ေဝတဲ့ ဇုိသမုိင္း (Zo History) စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ခ်င္းခရစ္ယာန္ရြာေတြမွာ စိုက္ထားတဲ့ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေတြကို ၁၉၉၀ ေလာက္ကစၿပီး စစ္အစိုးရတပ္ေတြက ဖ်က္ဆီးပစ္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ စစ္တပ္နဲ႔ ေတာင္တန္းဗုဒၶသာသနာျပဳအဖြဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ခ်င္းျပည္နယ္မွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာတရား မေဟာၾကားႏိုင္ေအာင္ အတင္းအဓမၼ လုပ္ပါတယ္။ ခ်င္းရြာမွာ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းေဆာက္ၿပီး သကၤန္းဝတ္ကို သီတင္းသံုးခိုင္းတာဟာ စစ္အစိုးရရဲ ႔ သာသနာျပဳနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္လာသူကို အခြင့္ထူးခံစားခြင့္ေပးပါတယ္။ ဥပမာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ဆိုရင္ စားကုန္ပစၥည္းေလွ်ာ့ေစ်းနဲ႔ ဝယ္ႏုိင္ၿပီး အဓမၼလုပ္အားေပးစနစ္က ကင္းလြတ္ခြင့္ရပါတယ္။ အခုအထိ ခရစ္ယာန္ရြာေတြကို အစိုးရဝန္ထမ္းေတြက အႏိုင္က်င့္ဆဲ၊ ၿခိမ္းေျခာက္ဆဲျဖစ္တယ္လို႔ မၾကာမီက ထုတ္ျပန္တဲ့ ခ်င္းလူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႔ သတင္းထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

စိတ္ဓါတ္က်ေနတုန္း (သို႔မဟုတ္) ဝမ္းနည္းေၾကကြဲစရာ ျဖစ္ေနတုန္းမွာ ကူညီတဲ့ ဓမၼဆရာရဲ ႔ အယူဝါဒကို ကူးေျပာင္းသြားတာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စစ္တပ္ကို ေခတ္မီေအာင္လုပ္သူအျဖစ္ နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္ရဲ ႔ ျဖစ္ရပ္ဟာ လူသိမ်ားပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ ျပင္းထန္တဲ့ ၁၉၅၁ မွာ ဒု-ဗုိလ္မွဳးႀကီးေမာင္ေမာင္ ကို ကရင္သူပုန္က ဖမ္းဆီးသြားပါတယ္။ ကရင္သူပုန္ရဲ ႔ အက်ဥ္းသားဘဝမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိျဖစ္ေနတုန္း ခရစ္ယာန္ ကတ္သလစ္ဘုန္းႀကီးတပါးက သမၼာက်မ္းစာေတြ မၾကာခဏ လာေပးပါတယ္တဲ့။ အစိုးရတပ္ရဲ ႔ အလင္းေရာင္စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လမွာ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့အခါမွာ ဒု-ဗိုလ္မွဳးႀကီးေမာင္ေမာင္ ဟာ ကတ္သလစ္ဘာသာဝင္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကတ္သလစ္ဘုန္းႀကီးလုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးေနတုန္း မိတ္ေဆြေတြ ဆြဲေဆာင္လုိ႔ တပ္ထဲျပန္ဝင္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအစဥ္အလာေၾကာင့္ နာဂစ္ေလေဘးဒုကၡသည္ေတြကို ခရစ္ယာန္တရားမေဟာဖုိ႔ စစ္အာဏာပိုင္ေတြက ပိတ္ပင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပံုရပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးကို ဦးစားေပးၿပီး ျပည္သူျပည္သားေတြရဲ ႔ အက်ဳိးစီးပြားကို လစ္လွ်ဴရႈခဲ့လို႔ ဆင္းရဲတြင္း နက္လာတာဟာ ဘာသာေျပာင္းေအာင္ တြန္းအားေပးတဲ့ အေျခခံတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ကယ္တင္ရွင္ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တယ္ဆုိတာဟာ မိမိကိုယ္မိမိအားကိုးတဲ့ အေလ့အက်င့္ကို တည္ေဆာက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 'အတၱသမၼာ ပဏိတိစ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ' ဆိုတာကို ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္း ၾကားဖူးၾကေပမယ့္ အနက္အဓိပၸါယ္ကို သေဘာေပါက္သူ နည္းေနပံုရပါတယ္။

ဘယ္သူေျပာတာကိုမွ မယံုဖို႔ ထပ္ခါတလဲလဲၾကားတာနဲ႔ မယံုဖို႔၊ အစဥ္အဆက္က ၾကားဖူတာကို မယံုဖို႔၊ ကိုယ္တုိင္လုပ္ၾကည့္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရာစုႏွစ္ေတြနဲ႔ခ်ီၿပီး လႊမ္းၿခံဳလာတဲ့ အခြံအကာနဲ႔ အယူသီးမႈေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒ အႏွစ္သာရနဲ႔ အလွမ္းေဝးေနသူေတြ ရွိပါတယ္။ ဓမၼအစစ္အမွန္ကို နားလည္းသူဟာ ဘယ္ဘာသာကိုမွ ကူးေျပာင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အခြံအကာမပါတဲ့ ဗုဒၶဝါဒအႏွစ္သာရကို နားလည္းသေဘာေပါက္ဖို႔ကိစၥဟာ ဥပေဒျပဌာန္းဖို႔ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီးအေရးႀကီးေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

ဟိုတုန္းက မႏၲေလးနဲ႔ လွ်ပ္စစ္မီး

 

 

မႏၲေလးတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးကို သကၠရာဇ္ ၁၂၄၆ ခုႏွစ္ သီတင္းကြ်တ္လမွ စတင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း နန္းတြင္း၌ မီးေရာင္စံု အႀကီး အက်ယ္ ထြန္းညႇိ၍ ပြဲလမ္းသဘင္ ဆင္ယင္သည္မွာ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၂ ခုႏွစ္က အထင္အရွား ရွိခဲ့ဖူးသည္။
သီတင္းကြ်တ္၊ တန္ေဆာင္မုန္း အခ်ိန္ ျမန္မာ လူမ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားပီပီ ဆီမီး ျမင္းမိုရ္ပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲၾကရာ၌ နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ အတြင္း လႊတ္ေတာ္ေျမာက္တြင္ အေရွ႕ျမင္းမိုရ္ႏွင့္ ႐ုပ္စံုစင္၊ အေနာက္စမုတ္ေဆာင္ ေတာင္ေရွ႕ ယာဘက္တြင္ အေနာက္ျမင္းမိုရ္ႏွင့္ ႐ုပ္စံုစင္၊ ဝင္းေတာ္ေလးမ်က္ႏွာတြင္ ေရႊဆင္ေတာ္ ထားရန္ တန္ေဆာင္း ေလးရပ္ႏွင့္ ႐ုပ္စံုစင္၊ ေျမနန္း ေတာင္ယာဘက္တြင္ အေရွ႕ဝကၤပါေတာ္၊ အေနာက္စမုတ္ ဝဲယာတြင္ ေလးကြ်န္း ျမင္းမိုရ္ ဝကၤပါေတာ္၊ ေတာင္နန္းေတာ္ဦး ပြဲၾကည့္ေဆာင္ေရွ႕တြင္ စက္ယႏၲရား မ်ားႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ရေသာ ဖာရစီ ဇာတ္႐ံုေတာ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ခင္းက်င္းထားသည္။
ထိုဖာရစီ ဇာတ္႐ံုေတာ္တြင္ ဖာရစီ ကုလားအမ်ိဳးသားတို႔ ဘာသာ တီးမႈတ္ ကခုန္ေစျခင္းဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ထိုစဥ္ကတည္းက နန္းတြင္းတြင္ ႏိုင္ငံျခား အႏုပညာကို ေနရာေပးေနေပၿပီ။
မီးေရာင္စံု ထြန္းညႇိရာတြင္လည္း ျမန္မာဝန္မင္း အရာရွိမ်ားႏွင့္ အတူ တ႐ုတ္၊ ကုလား၊ ယိုးဒယား၊ လင္းဇင္း၊ မီးပန္းအရာရွိတို႔က အလစ္အလပ္ မရွိ ႀကီးၾကပ္ရသည္ ဟု ဆိုသည္။ ထိုစဥ္က ထြန္းညႇိသည့္ မီးေရာင္စံုမ်ား ကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။
ေရႊနန္းေတာ္မွ တဆယ့္ေျခာက္ဌာန ဘုရားရွင္တို႔ ဆီမီးေစာင္းတန္း သြယ္တန္းရာတြင္ အရပ္ရပ္ အရွည္တာ တေသာင္း ေျခာက္ ေထာင္ (၃၅ မိုင္နီးပါး) ရွည္လ်ားသည္ဟု ဆို၏။ ထိုမီးေစာင္းတန္းမ်ားတြင္ ၁ တာ (၁၁ ေပ ေက်ာ္) အတြင္း မွန္မီးအိမ္ သံုးလံုးႏႈန္းျဖင့္ မွန္မီးအိမ္လံုးေရ ေလးေသာင္းရွစ္ေထာင္၊ တညလွ်င္ ေလးလဲက် ေက်ာက္ဖေယာင္းတိုင္ေပါင္း တသန္း တသိန္း ငါးေသာင္း ႏွစ္ေထာင္၊ ပန္းထီး ကိုးေထာင္ေက်ာ္၊ ပန္းတံခြန္ ကိုးေထာင္ေက်ာ္ႏွင့္ အတူ ေရာင္စံုမီး၊ ဥပါမီး၊ မီးလင္းေျမြစေသာ မီးပ်ံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မီးပေဒသာ၊ မီးတံခြန္၊ မီးပန္း၊ မီးရဟတ္၊ ဆင္သံ ျမင္းသံ စေသာ ႐ိႈ႕မီး အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ ခဲ့သည္။
ပြဲသဘင္မ်ားတြင္ ႐ုပ္စံု အျမင့္ သဘင္မ်ား၊ ယိုးဒယားဇာတ္ႀကီး အတီးအက၊ ျမန္မာဇာတ္ႀကီး အတီးအက၊ ကြ်မ္းထိုး၊ တိုင္တက္၊ ႀကိဳးတန္းေလွ်ာက္၊ တ႐ုတ္နဂါး အတီးအက၊ ဖာရစီ အတီးအကမ်ား ပါအစံုအလင္ပါ ရွိခဲ့သည္ဆို၏။ ဆီမီး ျမင္းမိုရ္ပြဲ၌ပင္ နန္းတြင္း ၌ တ႐ုတ္နဂါး၏ အလြန္႔အလူးႏွင့္ တ႐ုတ္ ေမာင္းသံ၊ တ႐ုတ္ စည္သံတို႔ ထိုစဥ္ကတည္းက စီစီ ညံခဲ့ေပၿပီ။
ပြဲခင္းတေလွ်ာက္ တညဥ့္လံုး တူရိယာသံစဥ္ မျပတ္ျဖင့္ မဆိတ္ေစရ၊ မီးၾကပ္အရာရွိ၊ ထြန္းလူ အမႈထမ္းတို႔ ကလည္း မီးအိမ္မီးပြင့္၊ အပ်က္ အယြင္း အစဲ အၿငိမ္း မရွိေစရ တဲ့။
ထိုစဥ္က မႏၲေလး၏ သီတင္းကြ်တ္တန္ေဆာင္မုန္း ဆီမီးျမင္းမိုရ္ပြဲကား က်ိတ္က်ိတ္တိုး စည္းကားကာ မီးေရာင္စံုသည္ ဝတႎတာ ထိုးေဖာက္ေလာက္ မည္။ တူရိယာသံစံုလည္း ဘဝဂ္တိုင္ ညံညံစည္ ေပလိမ့္မည္။
ျမန္မာတို႔ကား ဤသို႔ေသာ ဆီးမီးျမင္းမိုရ္ပြဲ၌သာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ရည္ၫႊန္းပူေဇာ္ေသာ အားျဖင့္ ဆီမီး မွန္အိမ္၊ ေက်ာက္ ဖေယာင္းတိုင္ တို႔ကို ေဖာခ်င္း ေသာခ်င္း သံုးစြဲခဲ့ၾကသည္။ သာမန္ ေန႔ေန႔ညည၌ ကား မီးအလင္းေရာင္ကို လိုသေလာက္သာ ေခြ်ေခြ် တာတာ သံုးစြဲခဲ့ၾကပံု ေပၚသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆို ေသာ္ ၁၈၈၁ ခုႏွစ္တြင္ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္အရ ေငြက်ပ္ ၆၀၇၅ တန္ဖိုးရွိ ျပင္သစ္ မီးစက္ ၅ လံုးသာ ဝယ္ယူ တင္သြင္း သျဖင့္ နန္းေဆာင္ေပါင္း ၅၀ နီးပါး အတြက္ ထိုအေရ အတြက္မွာ လိုသည့္ေနရာ အေရးေပၚ သံုးရန္အတြက္ပဲ ျဖစ္ပံု ရ သည္။ သို႔မဟုတ္ စက္႐ံု ေတာ္မ်ား အတြက္ အသံုးျပဳရန္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ အိမ္ခန္း ဖြဲ႔စည္းပံုတြင္ အလင္းေရာင္ကို ကဲလား တံခါးရြက္မ်ားျဖင့္ ဖြင့္ယူသည့္ စနစ္ကို အသံုးမ်ားသည္။ ေနဝင္ မိုးခ်ဳပ္လွ်င္ ကဲလားတံခါးခ်ပ္ ပိတ္လိုက္႐ံုျဖင့္ လံုၿခံဳမႈကို ရေစ၏။ ညဥ့္အခ်ိန္၌ လင္းလင္း ခ်င္းခ်င္းရွိမႈကို အိမ္ခန္းမ်ားအတြင္း၌ မ်ားစြာလိုလားပံု မရေခ်။
ထို႔အတူ ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းမ်ား၌လည္း ေရနံဆီသံုး တပင္တိုင္ မီးအိမ္ႀကီးမ်ားပဲ စိုက္ထူကာ လင္းခ်င္း ေစခဲ့ျခင္း ကလည္း ပါေတာ္မူၿပီး ေခတ္တိုင္ေအာင္ ျဖစ္သည္။ သီေပါမင္း လက္ထက္က “မီးၾကပ္အရာရွိ” ဟူေသာ ရာထူးျဖင့္ လမ္းမီးတိုင္မ်ား ညစဥ္ မီးထြန္းညႇိေရး ေဆာင္ရြက္သည့္ တာဝန္ခံကို ခန္႔အပ္ခဲ့သလို ပါေတာ္မူၿပီး ေနာက္တြင္ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚမွ မီးအိမ္မ်ားတြင္ ညေနေစာင္းသည္ႏွင့္ ေရနံဆီေလာင္စာ ျဖည့္တင္းျခင္း၊ မီးစာစစ္ေဆး လဲလွယ္ျခင္း၊ မီးထြန္းညႇိျခင္း စေသာ အလုပ္မ်ား အတြက္ ႀကီးၾကပ္ရသူကိုလည္း “မီးတိုင္အုပ္” ဟု ရာထူးနာမည္ မွည့္ေခၚ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။
မႏၲေလးကို အဂၤလိပ္မ်ား သိမ္းပိုက္ၿပီးေနာက္ ေခတ္ေနာက္က်ေနေသာ ၿမိဳ႕ျပကို တဆင့္ခ်င္း ျပဳျပင္ယူရာ ျမဴနီစီပယ္ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ လမ္းခင္းျခင္း၊ တယ္လီဖုန္း သြယ္တန္းျခင္း၊ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ ျမန္မာပိုင္ တဲအိမ္မ်ား ဖ်က္သိမ္း၍ ႏိုင္ငံျခားသားပိုင္ အိုးအိမ္မ်ား အတြက္ ဂရန္ေျမမ်ား ခ်ထားျခင္း၊ တပင္တိုင္ ေရနံဆီမွန္အိမ္ မီးတိုင္မ်ားကို ျပလမ္းမ်ားတြင္ ထြန္းညႇိျခင္း၊ မီးေဘးသင့္ခံရေသာ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ကို အသစ္ျပင္ဆင္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းမ်ား ဆက္တိုက္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
အင္းဝ၊ အမရပူရမွ မႏၲေလးအထိ အစဥ္အဆက္ ပါလာေသာ ၿမိဳ႕၏ ပင္မဗဟိုခ်က္ အသည္းႏွလံုး ျဖစ္ေသာ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ကို အေရွ႕တိုင္း၏ အႀကီးအက်ယ္ ဆံုးေသာေစ်းႀကီးအျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ညႇိႏိႈင္း ေဆြးေႏြးၾကကာ ဆံုးျဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မႏၲေလးတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား စတင္ သံုးစြဲႏိုင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည္။
ထိုေၾကာင့္ ၁၉၀၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွာပင္ Mandalay Electric Company ကို စတာလင္ ေပါင္ တသိန္းျဖင့္ မတည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ လိုက္သည္။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ဆိုသလိုပင္ ဒီဇင္ဘာလ အတြင္း၌ Messrs. Dick Kerr and Company ႏွင့္ လုပ္ငန္း ဆိုင္ ရာ စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုလိုက္ ၾကသည္။ ဒစ္ကား ကုမၸဏီမွာ လန္ဒန္အေျခစိုက္ ျဖစ္ၿပီး ဘာစီလိုနာ၊ မက္ဒရစ္ႏွင့္ ကာလကတၱား ၿမိဳ႕မ်ား၌လည္း ဓာတ္ရထားႏွင့္ လမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့သည့္ ကုမၸဏီ ျဖစ္သည္။ လန္ဒန္၌ ၁၉၀၂ ခုႏွစ္ စတာလင္ ေပါင္ ႏွစ္သိန္းျဖင့္ မတည္ မွတ္ပံုတင္ခဲ့ေသာ ကုမၸဏီလည္း ျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့ အဂၤလိပ္အစိုးရသည္ မႏၲေလးတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို စတင္သံုးစြဲရန္ စီမံလိုက္ပံုမွာ ၎တို႔၏ ဓာတ္ရထားမ်ား အဆင္သင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ေရးကို အဓိက ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အရင္းရွင္ စီးပြားေရး စနစ္ကို ခိုင္မာစြာ အေျခခ် အသားက် ေနေသာ ေနမဝင္ တိုင္းျပည္ႀကီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎၏ ကိုလိုနီ မွန္သမွ်တြင္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ပဓာနကို အေျခခံၿပီးမွ ၿမိဳ႕ျပ ေခတ္မီေရးကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
ဤကဲ့သို႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ကုမၸဏီ၊ ဓာတ္ရထား ကုမၸဏီမ်ား အတြက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ၂၆ ဘီ အာဇာနည္ လမ္းမႀကီးႏွင့္ ၇၈ လမ္း ဆံု ေတာင္ဘက္ က်ံဳးနံေဘးတြင္ ေရေႏြးေငြ႔အားသံုး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အားေပးစက္႐ံု၊ ဓာတ္ရထား ကုမၸဏီ ႐ံုးခန္း၊ ဓာတ္ရထားမ်ား ထားရန္ ဂိုေဒါင္ႏွင့္ ဝပ္ေရွာ့တို႔ကို ဝင္းႀကီး တဝင္းတြင္ စုစည္းေနရာ ေပးခဲ့သည္။ ထိုဝင္းအား ေႏွာင္းေခတ္ အထိ ဓာတ္စက္႐ံုဝင္း ဟု ေခၚတြင္ခဲ့ၾကသည္။
ဓာတ္ရထား ေျပးဆြဲမႈ ကြန္ရက္မွာ မႏၲေလး ေစ်းခ်ိဳေတာ္ကို မ႑ိဳင္ထား၍ ေစ်းခ်ိဳ-ေဂါဝိန္၊ ေစ်းခ်ိဳ-ဘုရားႀကီး၊ ေစ်းခ်ိဳ-႐ံုးႀကီး ဟူ၍ လိုင္းသံုး လိုင္း ခြဲလိုက္၏။ စုစုေပါင္း အရွည္ ၇ မိုင္ရွိသည္။ ထို ဓာတ္ရထားလိုင္းမ်ား အတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ႀကိဳးမ်ား သြယ္တန္း ရ သည္။ ဓာတ္ရထား ေျပးသံလမ္းမ်ား ခင္းရသည္။ ဓာတ္ရထားတြဲ မ်ားမွာ အရွည္ ၃၅ ေပ ၄ လက္မခြဲ၊ အက်ယ္ ၆ ေပ၊ အျမင့္ ၈ ေပခန္႔ရွိၿပီး Electric Railway and Tramway Carriage Works Limited က ေဆာက္လုပ္ေပးခဲ့သည္။ ဓာတ္ရထားေပါင္း ၂၄ စင္း ေျပးဆြဲခဲ့၏။ ဓာတ္ရထား တတြဲတြင္ ခရီးသည္ ၄၈ ေယာက္ စီးနင္း လိုက္ပါႏိုင္သည္။
မႏၲေလးတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးႀကိဳးမ်ား သြယ္တန္းၿပီး ေရေႏြးေငြ႔ အင္ဂ်င္ျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးသည္ႏွင့္ ၁၉၀၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ တြင္ ဓာတ္ရထားမ်ားကို စတင္ ေျပးဆြဲခဲ့သည္။ မႏၲေလး ၇၈ လမ္းေပၚရွိ ဓာတ္ရထားကုမၸဏီ ႐ံုးခန္းေရွ႕မွ မႏၲေလး ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖံုး ၿမိဳ႕မိ ၿမိဳ႕ဘမ်ား၊ အရာရွိအရာခံမ်ား၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား မ်ားႏွင့္အတူ ဘုရင္ခံ ဆာဟ်ဴး ဘတ္ရန္႔စ္က ဓာတ္ရထားလိုင္းမ်ားအား ဖြင့္ လွစ္ ေပးခဲ့သည္။
ဓာတ္ရထားမ်ား စတင္ေျပးဆြဲၿပီးေနာက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္း၌လည္း လွ်ပ္စစ္မီးမ်ား သံုးစြဲႏိုင္ခဲ့သည္။ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ႐ံုးမ်ား၊ လူေန အိမ္မ်ားတြင္လည္း လွ်ပ္စစ္မီးမ်ား တပ္ဆင္ကာ လွ်ပ္စစ္ကို တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳေစ၏။
၁၃၀ဝ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ၿပီးသည့္ ေနာက္ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္လာကာ ျမန္မာပိုင္ ဆိုက္ကားမ်ားကို အလံုး အခဲ ႏွင့္ အားေပးလိုက္ၾကသျဖင့္ အဂၤလိပ္ ကုမၸဏီႀကီး က်ီးႏွင့္ ဖုတ္ဖုတ္ျဖစ္ကာ ဓာတ္ရထားမ်ား ျဖဳတ္သိမ္းၿပီးေနာက္ ထိုဓာတ္ စက္႐ံုအတြင္းမွ အင္ဂ်င္ဓာတ္အားေပးစက္ႀကီးကို အသံုးျပဳ၍ မႏၲေလးကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ဖူလံုစြာ ေပးေဝႏိုင္ခဲ့သည္။
လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ ေလာပိတ ေရအား လွ်ပ္စစ္ စက္႐ံုႀကီးမ်ားမွ တျပည္လံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမ်ား ေပး ေသာအခါ မႏၲေလးသည္ “အလိုမဲ့ ထြန္းလင္း ေစႏိုင္ေသာ” လွ်ပ္စစ္ကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲ ႏိုင္ခဲ့သည္။
အကယ္၍  အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေလာပိတ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ေခတၱ ျပတ္ေတာက္လွ်င္ပင္ အင္ဂ်င္ဓာတ္အားေပး စက္ႀကီးႏိႈး၍ စကၠန္႔ မလပ္ လွ်ပ္စစ္အားျဖည့္တင္းေပးခဲ့၏။
ဒါက ဟိုတုန္းက မႏၲေလး။     ။

ရန္ကုန္ ဆင္ေျခဖုံး ၿမိဳ႕နယ္ တခ်ဳိ႕တြင္ အဆိပ္ျပင္း ပတူေကာင္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔

 

 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဆင္ေျခဖုံး ၿမိဳ႕နယ္တခ်ဳိ႕တြင္ လူေသဆံုးသည္အထိ အဆိပ္ျပင္းထန္ေသာ ပတူေကာင္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနလ်က္ရွိၿပီး သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္မ်ားက ပတူေကာင္ႏွိမ္နင္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား တုိးျမွင့္လုပ္ေဆာင္လာရေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္းခ႐ိုင္ ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပိုင္း) ၿမိဳ႕နယ္ ၊ အမွတ္ ၄၄ ရပ္ကြက္ ၊ ေငြစင္လမ္း ၊ အိမ္အမွတ္ ၁၁၁၅ တြင္လူေသဆံုးႏိုင္သည္အထိ အႏၱရာယ္ရွိ အဆိပ္ျပင္းေသာ ပတူေကာင္အသိုက္ႏွင့္ ပတူေကာင္မ်ားေတြ႕ရွိသျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕က ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔၊ မနက္ပုိင္းတြင္ သြားေရာက္ရွင္းလင္းခဲ့ရေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ပတူေကာင္ ကုိက္မႈ ေၾကာင့္ လူေသဆုံး၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ား မၾကာခဏဆုိသလုိ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပုိင္း)တြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ရေသာ ပတူေကာင္မ်ားသည္  အိမ္ေနာက္ေဖး ေရကပ်ဥ္ ထင္း႐ႈးေသတၱာထဲတြင္ ခိုေအာင္းလ်က္ရွိရာ မီးသတ္ တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက အကာအကြယ္၀တ္စံုမ်ား ၀တ္ဆင္ၿပီး မက္ႏိုေဖာ့စ္ ပိုးသတ္ေဆးဘူး သုံး၍ ပတူေကာင္မ်ား ရွင္းလင္းခဲ့ရေၾကာင္း၊ ေထာင္ဂဏန္းနီးပါးရွိေသာ  ပတူေကာင္မ်ားကုိ အခ်ိန္ ၂ နာရီေက်ာ္ ၾကာ ရွင္းလင္းခဲ့ ရေၾကာင္း၊ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္တြင္ ပတူေကာင္မ်ား ေတြ႕ရွိမႈ ၁၁ ႀကိမ္ခန္႔ရွိလာၿပီျဖစ္ ေၾကာင္းေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ မီးသတ္ ဦးစီးဌာနမွလက္ေထာက္ဦးစီးမွဴး ဦးခင္ေဇာ္ေအာင္က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
“ ဒီတေခါက္နဲ႔ဆိုရင္ ဒဂံုအေရွ႕နဲ႔ ဒဂံုေျမာက္မွာ ပတူေကာင္ေတြ ေတြ႕တာ ၁၁ ႀကိမ္ရွိၿပီ။ ရွင္းလင္းတဲ့ သူေတြက ကာကြယ္ေရး ၀တ္စံုနဲ႔ဆိုေတာ့ အကုိက္မခံရဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တေခါက္ကေတာ့ ဒဂံုေျမာက္ (၃၈) ရပ္ကြက္မွာ ေခြးကို ၃ ေကာင္ကုိ ပတူေကာင္ေတြ ၀ိုင္းကိုက္လိုက္တာ ေခြးေသ သြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူေတြလည္း အကိုက္ခံရတာ ဖူးေရာင္တာေတြ ၊ ကိုယ္ေတြ လက္ေတြ ကိုက္ခဲတာေတြ ျဖစ္တယ္။ အဆိပ္တက္တာမ်ိဳးေပါ့ ” ဟုဦးခင္ေဇာ္ေအာင္က ရွင္းျပသည္။
ပတူေကာင္ ကုိက္ခံရသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ား မၾကာခဏ ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရေသာ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္မွ ဦးသန္းေထြးက“ အေကာင္ ေတြက ေတာႀကီးပ်ားလိုပဲ။ အေကာင္က လူႀကီး လက္မ တ၀က္ေလာက္ရွိတယ္။အ၀ါက်ားနဲ႔ ။ ေလးငါး ေကာင္ေလာက္ အကိုက္ခံရရင္ ဖ်ားေရာ ။ ေဆး႐ံုေတြ ဘာေတြပို႔ရတယ္။ အကိုက္ခံရတာ အေကာင္ အရမ္းမ်ားရင္ေတာ့ လူပါေသႏုိင္တယ္ ” ဟု ေျပာသည္။
လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းေသာ ေတာနက္မ်ားတြင္သာ က်က္စားေလ့ရွိသည့္ပတူေကာင္မ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မၾကာခဏဆုိသလို ေတြ႕ျမင္ရၿပီး  ပတူေကာင္ကုိက္၍ လူေသဆုံးဒဏ္ရာရမႈမ်ား ယမန္ႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၃ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္းရွိ ျမန္မာႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ အသင္းခ်ဳပ္၀င္းအတြင္း လမ္းေလ်ွာက္ေနသူ အသက္ ၄၆ ႏွစ္အရြယ္ ဦးေစာဘတင့္ကို ပတူေကာင္မ်ား၀ိုင္းကိုက္သျဖင့္ အသက္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရၿပီး ဦးေစာဘတင့္ကို ၀င္ေရာက္ကူညီခဲ့သူထဲတြင္ လူ (၇) ဦး အကိုက္ခံရၿပီး ၄င္းတုိ႔အထဲမွ ၃ ဦးမွာ ေဆး႐ံုတက္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႔ကလည္း ေတာင္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္ ၁၃ ရပ္ကြက္အတြင္း ေရကန္တခု အနီးတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူ အသက္ ၁၀ ႏွစ္အရြယ္ႏွင့္ ၂  ႏွစ္အရြယ္ကေလးငယ္ႏွစ္ဦး ပတူေကာင္ အကိုက္ခံရၿပီး ေဆး႐ံု တက္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိရသည္။