ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကုိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္အတြင္း အပ္ႏွံခြင့္ ျပဳေတာ့မည္

ေနျပည္ေတာ္၊ မဇၥၽိမ။ ။ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားက ထုတ္လုပ္ထားသည့္
ဂ်စ္ကားမ်ားႏွင့္ လုိက္ထရပ္ကားမ်ားကုိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံသည့္
ပံုစံအတုိင္း ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း လက္ခံသြားမည္ဟု ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာန
ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ဇြန္လ ၁ဝရက္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္
ေျဖၾကားလုိက္သည္။
"စက္မႈဇုန္မ်ားမွ ထုတ္လုပ္ၿပီး အရည္အေသြး နိမ့္က်တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအတြက္
ပုိင္ရွင္ရဲ႕ဆႏၵအရ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံေရးမွာ ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္
ေပးႏုိင္ေရးအတြက္ သက္ဆုိင္ရာဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္
ညိႇႏႈိင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္
ျဖစ္တယ္” ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးခ်န္ေမာင္ကေျပာသည္။
လက္ရွိ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားသည္ ႏုိင္ငံျခားမွ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းမ်ား၏
အင္ဂ်င္မ်ားကုိ ျဖဳတ္ကာ ျပန္လည္အသံုးျပဳထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး သက္တမ္းမွာလည္း
ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္၍ အရည္အေသြးမမီေတာ့သျဖင့္
ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ကားမ်ားျဖင့္ လဲလွည္ခြင့္ရရွိရန္
ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းစနစ္ရွိမရွိ ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဒု-ဝန္ၾကီးက
ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကုိ စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီက
စံခ်ိန္စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ားျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာ
တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္ရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားရွိ ၾကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားျဖင့္
စစ္ေဆးၿပီး ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
Farmar Auto ကားေရာင္းဝယ္ေရးကုမၸဏီမွ အရာရွိ ေဒါက္တာစုိးထြန္းက
"အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ဇုန္ထုတ္ကားေတြကုိ အပ္ႏွံခြင့္ေပးသြားရင္
စလစ္ေစ်းေတြလည္း က်သြားႏုိင္တယ္။”ဟု မဇၥၽိမကုိေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ စလစ္ေစ်းႏႈန္းသိန္း ၁၁ဝ က်ပ္ဝန္းက်င္အထိ ေစ်းေပါက္လ်က္ရွိၿပီး
ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကုိ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳသြားလွ်င္ စလစ္ေစ်းႏႈန္း သိန္း ၅ဝ
က်ပ္ဝန္းက်င္အထိ ျပန္လည္က်သြားႏုိင္သည္ဟု
ေဒါက္ေတာ္စုိးထြန္းခန႔္မွန္းေျပာဆုိလုိက္သည္။
ျပည္တြင္းထုတ္ စက္မႈဇုန္ကားမ်ားကုိ စက္မႈဝန္ၾကီးဌာနႏွင့္
ကုန္လမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမ်ားက ပူေပါင္ကာ ယာဥ္မ်ား
စစ္ေဆးၿပီး မွတ္ပံုတင္မ်ား ထုတ္ေပးလ်က္ရွိသည္။ ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကုိ ၂ဝ၁၄
ခုႏွစ္ ေမလကုန္အထိ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္အတြင္း ယာဥ္စုစုေပါင္း ၉၈ဝ,၃၃၄စီး
ထုတ္ေပးၿပီးျဖစ္သည္။
အပ္ႏွံခြင့္ျပဳသြားမည့္ ယာဥ္အမ်ိဳးအစားအျဖစ္ ဂ်စ္ကားမ်ား၊
လုိက္ထရပ္ကားမ်ား၊ လူနာတင္ယာဥ္မ်ား၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၊ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား၊
ခရီးသည္ယာဥ္မ်ား ျဖစ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ခြင့္ကုိလည္း ဆက္လက္ၿပီး
ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိသည္ဟု ဒုတိယဝန္ၾကီးကဆုိသည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ားသည္ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္က စတင္ထုက္လုပ္ခဲ့သည့္အတြက္
မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္သာရွိသည္။ လက္ရွိယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းမ်ား
ဖ်က္သိမ္းရန္အတြက္ မွတ္ပံုတင္ သတ္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္မွ ႏွစ္ေလးဆယ္အထိ ရွိေသာ
ယာဥ္မ်ားကုိ ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိသည္။
ေမာင္သင္တုန္း
No comments:
Post a Comment